CALL ME

06-47166600

  •

  •

  •

  •

  •

Hoe brengen we de doelgroep in beweging

Dagelijks krijgen we ruim 3.000 reclame uitingen te zien. Hierdoor zijn we reclamemoe geworden voor alles wat ons niet interesseert.

Dit bepalen we binnen enkele milliseconden op basis van wat we zien. Hierdoor maken we elke dag talloze beslissingen. Van de keuze tot

 je broodbeleg tot het kiezen van een merk of organisatie. Hoe zorg je ervoor dat jij als bedrijf opvalt tussen al dit aanbod en dat er voor

jou gekozen wordt? Juist. Met campagnes die passen bij jouw merk: aantrekkelijk, onderscheidend en op een eigen manier. Bij merkactivatie draait het om merkpositie en het bouwen aan affiniteit en loyaliteit voor je merk. De uitdaging is om je doelgroep continue te blijven boeien, zodat de aandacht niet verzwakt. De kunst hierbij is je doelgroep transformeren tot klant, door ze te activeren en ze daadwerkelijk te laten kiezen voor jouw boodschap.

 

Laat anderen jouw verhaal vertellen

Door de hoeveelheid aan informatie en reclame worden mensen steeds selectiever in het bekijken en onthouden van uitingen. Is deze niet relevant, aantrekkelijk of slecht getimed dan wordt je al snel vergeten. Mond-tot-mondreclame blijkt keer op keer nog tot de beste reclame: anderen jouw verhaal laten vertellen. Maar hoe zorg je ervoor dat erover je gesproken wordt? De doelgroep moet hiervoor eerst zelf onderdeel worden van jouw verhaal. Hiermee creëer je ware fans! Door relevant te zijn en jezelf te durven onderscheiden met de juiste middelen stimuleer je de gebruiker om jouw verhaal verder te vertellen.

 

Hoe laat je je merk voor je werken?

Elk bedrijf, klein of groot, moet indruk maken. Als je het lastig vindt de beleving van je merk te vertalen in tekst, beeld of acties is het belangrijk om eerst terug te gaan naar de basis en dit concreter te formuleren. Wat wil je uitstralen en wie wil je aantrekken? Door dieper hierop in te gaan kun je antwoord geven op behoeftes en wensen en dit ook naar buiten brengen. Dit is je merkbelofte. Daarbij spreken acties luider dan woorden. Wanneer je een duidelijke merkbelofte hebt zul je zien dat het makkelijker is om acties rondom je merk te bedenken.

 

Een paar simpele voorbeelden:

 

 

 

 

 

 

 

Tips en trucs:

Een stevig fundament is belangrijk.

Weet wie je bent, waar je voor staat en waarom je dingen doet. Formuleer een duidelijke visie en merkbelofte en leef dit ook.

 

Durf anders te zijn

Mensen nemen beslissingen op basis van onderscheid en niet op basis van overeenkomsten.

 

Weet wie je doelgroep is, wat hen drijft en wat hun motivaties zijn

Door te weten wat er leeft en insights over de doelgroep  te verzamelen kun je hier op inspelen.

 

Praat met een aantal van je beste klanten

Hebben zij goede ideeën voor je?

 

Uithoudingsvermogen

Het vergt een lange adem om consistent en consequent over je merk te communiceren en mensen loyaal te maken aan je merk.

 

 

 

 

Meer weten?

Rumour weet jouw merk te activeren door het uitzetten van campagnes met impact.

Wil je meer weten over hoe je je merk kunt activeren en tot leven kunt brengen?

Neem dan contact op met Maud van Woerden:  06-47166600 of via  maud@creatingrumour.nl

 

Rumour inspireert, ondersteunt bedrijven op het gebied van strategie, marketing, merkbouwen en design.

Maar doe: 'Ik organiseer een brand experience dag'.

 

Maar doe: 'Ik vraag om input, betrek mijn klanten bij nieuwe ontwikkelingen en laat ze meedoen'.

 

Maar doe: 'Ik deel mijn kennis online en zet een community op'.

 

Maar doe: 'Ik laat de mensen proeven en zoek ze op'.

 

Maar doe: ' Ik organiseer gratis kennis sessies en/of lunch presentaties voor mijn klanten'.

Zeg niet: 'Onze klanten krijgen de beste service'.

 

Zeg niet: 'Wij waarderen de mening van onze klanten'.

 

Zeg niet: 'Wij weten alles van'.

 

Zeg niet: 'Wij hebben de lekkerste kaas'.

 

Zeg niet: 'Wij delen kennis'.